Trädgårdsfix

 
Hej på er Finingar!
 
Oj vad stel jag va idag på morgonen, känns som jag va på ett Bobypump pass igår, men nej nej lite vanligt trädgårdsarbete som ogräsplockning är orsaken... vad hände med beach 2011???
Som tur är har vi så bra strand här i Falkenberg där man får köra ner med bilen på stranden.
Så begreppet sola i vassen har fått ny innebörd sola emellan bilarna säger vi här nere.
Betydligt mer socialt och trevligare än vassen och ändå kan man skyla sin bleka otränade kropp. :)
 
Igår blev de inte stranden för vår del trots att vädret tillät de, utan hemmafix.
Trädgården va verkligen i behov av lite kärlek och jag tycker de är ganska kul om man bara har tid till de.
 
Våra fina trädgårdsmöbler som vi beställde till altanen har ju fortfarande inte dykt upp och jag har fått reda på att de kommer dröja ytterligare.... håll i er nu: Leverans 2012 !!!
Grythyttan som tillverkar möblerna tillverkar inte mer för leverans i år utan alla som vill ha deras klassiska möbler får vackert vänta till nästa år.... Helt crazy om ni frågar mej.
Så nu blir de till att tänka om, nån grå konstrotting kanske? Eller nåt som nedan. Har ni några bra förslag?
 
Las Vegas grupp i teak och vit aluminium. Bild Villa o Fritid
 
En sån här härlig hammock drömmer jag om i trädgården, minns mina somrar hos farmor och farfar i stugan. Hemmagjord saft o kakor i en gungande hammock. Så nostalgiskt och mysigt!
 
Med lite goa dynor och härliga kuddar skulle den här hammocken Dalom göra sig fin fint ute i grönskan. För 3000 kr kan den bli din eller min från Kila Möbler.
 
Vill man satsa på nåt helt annat material utomhus finns ju coola stolar i plexiglas som tål regn och rusk, tyvärr är de för modernt mot vår gammaldags träpanel och kanske inte så sköna att sitta länge i men väldigt annorlunda och snyggt. Riktigt snyggt altanräcke, en utsmyckning i sig.
 
Bild. Martensen Jones interiors
 
Ha en fin dag
Nu ska jag hoppa i bilen mot Kungsbacka