Hjärtat i hemmet

Hej på er!
 
Mamma: är de sommar idag? frågade Sigge igår.
Vad svarar man på de???
Jaaa, de är sommar. svarade iallafall jag. Följdfråga direkt
Hur vet man att de är sommar mamma?
Hmm, solen skiner och de är varmt och skönt ute, började jag. Snabbt avbruten
Men solen skiner ju inte? Näe just de smart fyraåring, solen skiner ju inte...
Men snart blir de nog varmt och skönt ska du se. Försökte jag föga övertygande.
Men mamma, (med panik i rösten) om de är sommar idag måste vi ju åka till Liseberg nu...
 
Ha ha, såklart jag har ju sagt att vi ska åka till Liseberg i sommar och hur länge en sommar pågår vet förstås inte en 4-åring. De där med tidsperspektiv lär man sig ju knappt i vuxen ålder och trots att kalendern visar sommar har vi ju lite mer att önska vädermässigt, helt klart förvirrande.
Snart går vi in juli månad och jag känner att jag inte hängt med riktigt, igår blev dessutom vår lilla plutta 6 månader. "Smiling baby" redan 6 månader...
Galet!
 
 
Förutom barnen då ;)  så är köket hjärtat i vårt hem som i så många andras.
Det är här vi umgås, leker, lagar mat och t o m kollar på tv.
Efter att ha hängt upp "nygamla" vita gardiner igår knäppte jag några foton, med telefonen...
(men nu är kameran iallafall inne på service och hoppas hoppas de går snabbt att få tillbaka den.) 
Tänk va lite textil kan förändra och efter att haft färg ett tag var jag nu sugen på en ljusare lugnare känsla.
 
 
 
Vilket är ert favvisrum? Lämna gärna en kommentar...
 
Njut dagen, speciellt alla semesterfirare men också ni andra sköningar därute!
 
 
1 MUMPEMOR:

skriven

Hejsan!
Jag bara säger WOOOW!!!! Vilket Drömkök
Åh! Vilka underbara bilder på era Barn
Jag ser dig o Rickard i dem
Ha det bra!
Kramar Irene

Kommentera här: