Kladd kladd kladdkaka

God Morgon raringar!

Tänkte kika in en Snabbis till er innan de är dags för mej o Hedda att gå till Bvc på mammaträff.
Idag har vi tomma fönsterbänkar i hela huset - fönsterputsaren ska nämligen komma.
Efter konstant renovering dom senste åren med tillhörande slipdamm,
ska de nu bli underbart med rena fönster en gång för alla :)
 
Tycker dock lite synd om putsarna, vi har ju sjukt mycket små spröjs att pilla med.......
Men å andra sidan är de ju deras jobb.
Jag är iallafall otroligt glad att jag inte jobbar som fönsterputsare,
för jag är helt kass på att få dom skinande rena.
 
Nåt annat som jag inte heller är särskilt grym på är bakverk.
Men igår eftermiddag slängde jag och barnen ihop denna lätta kaka, 
som de knappt går att misslyckas med :)
De är en kladdkaka, gjord på vitchoklad som vi åt med lättvispad grädde, blåbär och hallon.
Riktigt Smaskens!
Inte bara kakan va smaskens utan givetvis också smeten....
Vill du göra nåt gott ihelgen kanske? Receptet kommer nedan.
 
 
 
      Vit kladdkaka
100 g smör
100 g vit choklad
2 ägg
2 dl socker
1/2 tsk vaniljpulver
2 dl vetemjöl ( för riktigt kletig och 2,5 dl om man vill ha lite torrare)


Smält smöret och bryt i chokladen och låt den smälta.
Tillsätt socker, ägg och rör ihop.
I med vetemjölet och vaniljpulvret, vispa (degen ska va kletig)
Smörj en form med löstagbara kanter, och bröa gärna med kokos, det är supergott ihop med vit choklad!
Baka i ugn ca 20 min på 175 grader.
Pudra ev över lite florsocker.
Servera ihop med lite syrliga bär och lättvispad grädde.
Voila!
 
 
 
För mer goda bakrecept kan ni kika in här hos duktiga Dessie.
Ha en smaskig dag!