Morgonkaos

Hej på er!
 
Hur mår ni i snöyran? Inte ute och far i onödan hoppas.
Min morgon var minst sagt kaotisk idag.
Ni vet när tiden bara rinner iväg, och man dessutom har en viktig tid att passa.
Ja faktiskt viktig, Sigge skulle på utflykt med sin elefantgrupp och man vill ju inte komma för sent och ställa till de vid såna tillfällen...
 
Min morgon i korta drag:
 
Efter att ha torkat upp två utspillda mjölkglas,
och jagat barn som inte vill klä på sig märker jag att tiden börjar bli knapp.
När jag till slut fått på alla barnen både overaller och mössor, inser jag att jag själv fortfarande står i nattlinne...
 
Klockan tickar, nattlinne får de bli, på med mysbyxor över bara.
(ja min nya vinterjacka är så varm att jag skulle kunna gå naken inunder den)
Inga strumpor behövs, jag hoppar i mina varma uggs istället.
På med mössa och den varma jackan - simsalabim hyfsat anständig!!!
Fort iväg till dagis.
Lämna av barnen. (inte Hedda)
Andas.
Ett par minuter senare är vi tillbaka hemma på garage uppfarten,
åhh vad jag längtar efter en kopp kaffe.
Men
var är husnycklarna???
Panik
Letar tusen gånger i fickorna, letar överallt i bilen....
F-N
Hedda börjar skrika eftersom de snöar på henne, hittar ändå inte dom j-vla skit nycklarna.
Börjar gräva runt i snön, inga nycklar,
Vem ska jag ringa?
F-N
Ingen telefon.
Packar in Hedda i bilen och är på väg att åka och våldgästa en kompis iförd nattlinne, utan strumpor och med håret på ända.
Ser jag något gnistra till i snön under bilen.
Åhhh
underbart nycklarna!
Så Jessika du slapp se mej i blått satin nattlinne, med grå mysbyxor över...
 
Ja de va min morgon, nu kan dagen bara bli bättre ;)
 
Hur söt är inte den här bilden???
 
De är Kappahls reklambild som ska symbolisera att deras fina serie Newbie ( tidigare stl 44-74) har växt, och att man under våren kan köpa plagg ur serien ända upp till stl 98.
Bra initiativ tycker jag, serien har väldigt mjuka fina plagg i harmoniska färger.
 
 
 Sött så sött.
Nähe, nu börjar de redan bli dags för hämtning, bäst jag hoppar ur nattlinnet en gång för alla ;)
 
Kram på er!
1 jessika:

skriven

HAHAHAHA, skrattade så jag höll på att trilla av stolen. Det hade varit UNDERBART att få upp dig i nattlinne. Jag har gått i pyjamas hela dagen, så vi hade matchat varandra perfekt. Få ta pyjamaspartyt en annan dag. Viktigast var ju att Sigge hann följa med på utflykten. Massa kramar till er.

2 Sandra:

skriven

Ha ha ha visst e det underbart med morgon :). Tur att det ordnade sig och hoppas att du kunde njuta av kaffekoppen.

Tycker kappahl gör rätt i att utöka newbieserien, har flera av plaggen till lillskruttan här. Helt underbara :)
Ha d supergott vännen
Kram kram

Svar: Tur att alla morgnar inte är lika kaotiska... hörs på telefon nån dag i veckan.

BIG HUG!
Emma

3 carina:

skriven

Hihi jag som slapp stå där ute och leta tyckte ju det var rätt kul att läsa, hoppas resten av dagen varit lite mindre kaotisk.

Sköt om Kram Carina

4 Malin´s Diner:

skriven

Låter som en skön morgonritual och något du borde fortsätta med. ;o)

Mina morgnar är allt ifrån lugna de också, detta trots att jag har äldre barn. Men med allt som ska med varje dag, mitt och deras, samt hår som ska plattas (inte mitt) och jag som ska kasta i mig frukost. Förr samåkte jag, men det har jag skippat. Då stressade ännu mer, för att inte komma för sent till kollegor som i sin tur kom för sent till sitt...

Puh, snart är det väl helg igen?! Snälla... ;o)

Kram kram

Svar: Ja morgonstund har guld i mun...Visst är de snart helg igen, time flies!!!
Är du kanske trött efter formex äventyret?

Här kommer lite energi via cyber!
Stor Kram
Emma

Kommentera här: