Att vara sin egen smed...

Hej där!
 
Höstlovet fortsätter och de blir glest mellan uppdateringarna här inne.
Tiden räcker helt enkelt inte till just nu... med tre barn här hemma toppat med ett par hantverkare och ett hem i kaos känner jag mej inte riktigt i fas.
 
Men igår kväll loggade jag ut från hemmet och tillsammans med ett gäng tjejkompisar besökte vi Angelica och Idas mysiga silversmedja i Glommen. ( glömde dock kamera och mobilen dog, grrr )
Att få göra ett eget silversmycke stod på programmet, vilket var väldigt trevligt och spännande att få se hur man går tillväga. Men nån silversmed blir jag då aldrig...
Mitt halsband blev aldrig ens klart, efter att ha vänt M.et upp och ner på Malva stod jag vid ett relativt enkelt vägval. Börja om och stressa, eller slappna av ta en kopp kaffe och prata med övriga tjejer.
 
Jag insåg att de va mycket svårare än jag trott och dessutom utan linser i blev de inte direkt lättare...
Så jag skulle ändå aldrig blivit nöjd, de blev en kopp kaffe och jag kunde relaxa istället.
Men några av tjejerna kom hem med riktigt snygga grejer.
Dessutom har ju Angelica och Ida en hemsida där man köpa sig ett fint halsband och mycket annat :)
 
 

 Bilder A&I:s hemsida, kika in massa fina julklappstips  ♥
 
Idag väntar 2 -års kalas och imorgon blir de en tur norrut, en späckad helg på Västgötaslätten.
 
 Tjing tjing!
 

Kommentera här: