Inskolning och party

Hej alla fina!
 
Måndag ny vecka och ny månad. Visst är de skönt att vi går mot ljusare tider?
Det enda jag inte gillar med den sköna vårsolen är att man ser hur skitiga fönstren är...
Skulle behöva beställa fönsterputs, helst igår.
Dessutom ser man tydligt alla små söta dammråttor som svävar omkring.
Ja dom senaste veckorna har inte städning prioriterats i casa Boysen.
Vi har haft fullt sjå att få ihop de berömda livspusslet, tom elefantjävelns röv som Mia Skäringer skulle sagt....
 
Mia Skäringer ur boken, Avig Maria
(Livspussel = Modernt uttryck skapat av stressade nutidsmänniskor.
Betydelse: tusen dåligt sågade bitar som ska bli en stor grå elefant.
Och jag får inte ens ihop till elefantjävelns röv!)"
 
Rätt så klockren beskrivning :)
Lite lättare med logistiken ska de väl bli framöver, idag har jag börjat inskolningen med Hedda.
Precis som jag trodde knallade hon runt på förskolan och kollade läget, ganska obrydd om var jag befann mej.
Hoppas de flyter på i samma stil.
 
Helgen har bestått av kläder, kläder och kläder.
Verkligen jätteskoj men rätt så slitigt också, ikväll har jag varit på´t igen och träffat massa sköna tjejer.
Mannen lär ju knappast tröttna på mej iallafall, för vi byter skift i dörröppningen för tillfället.
Och när jag kommer hem lite senare på kvällen snarkar han ljudligt i soffan.
De klart de tar på krafterna att ensam tillfredställa 3 små trötta barn...
 
Via Trendenser såg jag att Stelton lanserar sin klassiska tv-kanna i ny utgåva.
Lite fyndigt går dom nya kannorna under namnet "Hot Metal".
Och visst känns dom väldigt heta just nu :)
 
 
Pressbild: Stelton.com
 
Nu ska jag hoppa i säng, min kropp och hjärna behöver vila...

natti natti!
 

Kommentera här: