Höstmys

Hej vackra höst!
 
Ja idag är de faktiskt en fin höstdag här på Västkusten, solen tränger igenom lite grann och de gråa tråkiga som varit ett par dagar känns för tillfället som bortblåst. Härligt!
Idag sitter jag hemma och jobbar med bokföringen, lyxigt att slippa åka nån dag sådär och dessutom hinner man slänga i en maskin tvätt eller två och ge dom torra risbuskarna till blommor lite vatten...
Nackdelen är förstås att man ser allt annat som skulle behöva göras under hösten, har en lång lista som jag skulle vilja få gjort innan klump nummer 3 anländer :)
Börjar bli mer och mer övertygad om att klump nummer 3 är en grabb, tycker att jag känner igen så mycket symptom och känslor sen jag väntade Sigge.
Men jag kan ha fel..... har ju faktiskt haft de dom tidigare 2 gångerna ;)
 
Jag lider än så länge inte av några större graviditetskrämpor förutom att de börjar bli lite jobbigt att raka benen och bikini linjen och att jag känner mej lika attraktiv som Bert Karlsson ungefär. men men...
Kläder är ju ofta ett problem som gravid, inget sitter särskilt snyggt men häromdagen köpte jag den här sköna koftan (bilden nedan) på HM och känner redan att de kommer bli en favorit i höst!
Supersoft och vardags snygg!!!
 

Bild Hm
 
 
Imorgon börjar inredningsmässan Formex uppe i Sthlm och tyvärr har jag ingen möjlighet att åka upp, snyft!
Dom segdragna vabbveckorna gjorde att jag har mycket att ta igen på jobbet, så tyvärr ingen direkt rapport därifrån.
Men ska försöka hålla mej uppdaterad på andra sätt och delge er höstnyheterna.
Här kommer iallafall några nya höstiga inspirationsbilder från Dixie Interiör
 
En av höstens stora trender verkar vara återvunnet glas i stora vackra flaskor och även sk Damejeannes
Dixie hänger med på trenden men kolla även inspirationsbilderna nedan från bloggen  Todayyouinspiredme
Väldigt vackert och precis vad varje hem behöver ;)
 
Så vill du haka på trenden och vara helt rätt i höst får du bege dej ut på loppisar och second hand affärer för att hitta din egen damejeannes.
 
 
 
 
Njut dagen sötisar!