Första advent

God morgon Finingar!
 
Då var det snart helg igen, åh jag längtar verkligen, ikväll tänkte jag laga nåt riktigt gott och lyxa till de.
Sen blir de fredagsmys i soffan med maaaaassssaaa godis.
Imorgon ska kidsen med mormor och morfar på utflykt, jag undrar vad dom ska hitta på för spännande.....
Under tiden ska jag och Niklas sysselsätta oss med att börja kakla badrummet på övervåningen, jippie!!!!
 
Vi och vi... vi får väl se vad jag kan bidra med, men som arga snickaren säger: Man måste hjälpas åt
 
Idag ska jag börja plocka fram adventsljusstakar och stjärnor men eftersom jag alldeles nyligen satt upp höstfina gardiner i köket, (som fina mamma sytt ) vill jag vänta lite med att julpynta på riktigt och njuta nån vecka till av gardinerna.
 
 
Tyget är köpt på Åhlens och heter Madicken lagom lantligt tycker jag.
 
Men bjuder också här på lite dansk adventsinspiration.
Det är ju redan första advent på söndag.
Bilderna är från tidningen Bo Bedre och alldeles alldeles lagom...
 
 
 
 
Ja fram med adventsljusstakarna nu och inhandla pepparkaksdeg,
om ni inte redan tjuvstartat som vi.
Men de är snart dags för oss att baka igen,
bara hälften av degen hamnade i ugnen och resten i små barn magar...
 
 
Tänk vad ett år går fort förra julen såg de ut såhär.... Lilla Malva
 
 
och för 3 år sen såhär..... Lille Sigge
 
 
Näe nu tar vi tag i dagen.
Tjingeling alla söta.