Lördagsgodis och kökskakel

Hej hopp Lördag!
 
Hoppas ni har de bra där hemma, och njuter av dom allra sista dagarna på 2012.
För snart är de ju nyårsafton och ett helt nytt år som ligger framför oss.
Visst är de en skön känsla, med nytt år - nya löften och hur töntigt de än låter, nya utmaningar.
 
När jag summerar mitt 2012 inser jag att 2013 ska gå lite mer i hälsans tecken...
Under 2012 gjorde jag 1 träningspass och åt ungefär 15 kg smågodis, ja ni läste rätt 15 kg...
Helt bisarrt.
Jag tänker att jag ska halvera godismängden 2013 och kanske öka på träningsdosen till iallafall 1 gång/ veckan.
Vad tror ni om de? Känns som en lite bättre balans...
 
Idag bjussar jag på lite annat lördagsgodis iform av en sekelskiftesdröm på Söder.
Ägarna till denna lägenhet hade en bestämd idé om kaklet när köket skulle byggas om.
Man ville ha ett ljust kakel men inte bara en vit platt yta, utan detaljer som bröt av i olika mönster, storlekar och struktur. Resultatet blev riktigt snyggt tillsammans med den inbyggda mässingsblandaren.

 

Arbetsköket är ett enkelt vitt från ikea, som tillsammans med loppisfynd, vitlaserade golv och mässingsdetaljer ger köket en industrikänsla.

Bild: Sköna Hem  Foto: Benedikte Ugland
 
Vackert så vackert med de vitmålade skåpet och dom gråmålade väggarna, där man lämnat en sk snobbkant upptill. Dessutom snyggt med den petroleumblå accentfärgen till.
 
Nu kör vi lördagskväll, myspys på er!


 
 
 
 
 
 
1 Malin's Diner:

skriven

Jag tycker dina nyårsmål verkar lite svåra att hålla. Din livsstil låter tiptop! Godis och "icke-träning" är mitt nyårslöfte ;0).

Kul att du kom till mig!

Kraaaam och gott nytt år!

Kommentera här: