Adventsljusstakar

God morgon Tisdag!
 
Hur mår ni därute? Har ni fått några julkänslor än? 
Jag har inte riktigt fått den där mysiga goa känslan ännu, kanske är dags att jobba lite på de.
Men på söndag är de iallafall första advent och visst blir de fint med alla ljusstakar och tända stjärnor i fönstrena.
Behövs verkligen i detta gråa trista klimat... 
 
Har ni köpt några julklappar då? Jag började så smått igår, men jag ska inte köpa så mycket.
Några till kidsen såklart och barnens kusiner, men vi vuxna har slutat ge till varandra, faktiskt rätt skönt!
 
Idag blir de lite adventsfint här inne.
Bjuder på några olika adventsljusstakar som inte jag hade sett tidigare.
Först ut en trendig variant från Ferm Living. Knyt ihop den till en ring eller ha den utsträckt.
Kanske går att göra själv för den pyssliga.
 
 
Nästa variant Allas, kommer från Iittala och är i gjutjärn.
Kan fyllas med mossa, polkagrisar eller nåt annat skojigt. 
Söt hemmagjord variant med hjälp av fina temuggar. Denna adventsstake hittade jag på Nina Rutströms blogg.
Där kan du också läsa om hur hon gått till väga. 
 
 
 
Även frida på trendenser har använt sig av favoritmuggarna, men här en mer grafisk look.
Snyggt och nytänkande.
 
 
Den här varianten är användbar även efter jul, de är design letters nya espressokoppar man använt.I med lite sand och mossa så kan man också sticka ner höga ljus. Stilren.
 
 
Trendigaste adventsljusstaken 2012 kanske ändå är den i koppar. Malin på bloggen pastill har själv knåpat ihop denna variant med hjälp av överblivna stumpar kopparrör. Snyggt och fiffigt.
Själv hade jag dock skippat svamparna...
 
 
Trärent är ju också hett denna höst, denna variant är ifrån Lagerhaus.
 
 
Hoppas ni fick nåt tips på lite nytänkande inför advent. Ha en härlig tisdag bloggisar!
 
 
 

Kommentera här: