Paketkalender

Hej där! 
 
Redan mitten av november och hög tid att börja adventspyssla och förbereda en julklappskalender om man nu tänkt de. 
Tidigare år har "mormor" så snällt tagit på sig den uppgiften, men vi får se hur vi gör i år.
Det tenderar ju att bli fler och fler barnbarn för varje år att tillgodose :) 
 
Vill iallafall visa er några olika varianter på kreativa kalendrar.
Hemma hos oss har de varit dagens höjdpunkt att få öppna ett litet paket VARJE morgon ända fram till dagen D. 
Har man morgontrötta barn är de dessutom ett perfekt sätt att få upp dem ur sängen, men vem med småbarn lider av de???
 
Först ut är denna enkla variant från Madam Stoltz, kan bli din för 129 kr exempelvis här.
 
Min personliga favorit. Så snygg i sin grafiska enkelhet, washitejp, klädnypor och nån boardskiva att sätta allt på. Hittat på bloggen Stylizimo.
 
Den här fina varianten i guldtoner gjorde Malin på bloggen Hwita Villan till sina barn, så ut och leta vackra trädgrenar...
 
Pysslarnas mästare martha Stewart. Varning utfärdas dock, klicka INTE in på hennes sida om ni inte har gått om tid :) 
 
Tillbaka till naturen, fin drivveds planka blev adventskalender för Sandra på Sandras blogg hon listar även lite tips på vad man kan ha i kalendern.
 
Supersnygg variant via norskeinteriorblogger.
 
Ja där har ni några varianter, nu väntar lunch och sen ett besök på bibblan.
Och mitt stora paket...
har kommit....
Yes!
 
 
1 jessika:

skriven

Ohh vilka mysiga, den nedersta är nog min favvo. Men jag ska göra det enkelt för mig och köpa min, på fynda av alla ställen hade dem en jättesöt, där upphängnaden var i en gren. Kul med stora paketet, vill se dem1!!
Kramar

Svar: Ja visst är dom :) Man Kanske ska kolla in fynda då innan man går loss med hammare och spik....
Kram
Emma

2 maria wallgren:

skriven

Hej Emma! Så fina adventskalendrar, tror nog att dina kusiner här i Karlsborg skulle uppskatta en sådan även om de är stora nu.
Var inte alls länge sedan de undrade varför vi slutat med dem, haha.
Utseendet på dessa har verkligen ändrat sig sedan de var små, om du går in på min blogg under DIY så gjorde jag ett inlägg om detta förra året.
Då var det nalletomtar som jag målade på råa träplankor där barken var kvar..... inte så inne idag:)
Ha det bra och hälsa alla.

Svar: Ha ha, ja Maria trender kommer och går och visst påverkas man :) Vad kul att du kommit igång och bloggar igen.
Kikade in till o från hela sommaren men nu var det uppenbarligen längesen...
Hoppas ni mår bra allihopa, och du jag hade också velat ha en kalender...
Massa kramar
Emma

Kommentera här: