Pure Love- Pure & original

God kväll i stugorna! 
 
Har ni haft en härlig helg? 
Här har de varit fotboll, dans, kalas och massa kusinbus, full rulle dessa dagar.
Med en perfekt lugn avslutning i soffan framför Solsidan och Hellenius hörna.
 
Inte många program som får mej att skratta högt, men åhhh vad jag älskar solsidan.
Alex taffliga försök att genomföra Freddes "smarta" ideer och Snål-Oves skygglappar och totala oförmåga av att känna av läget. 
Plussa på Mickans desperata försök att passa in i överklassen och Annas stingsliga preggo humör...Lovely! 
Och visst är de hög igenkänningsfaktor om än i lightversion....
 
Något annat som jag är lite kär i för tillfället (förutom man o barn då) är en väggfärg. 
Ja de låter kanske crazy, jag vet.
Men de är inte en viss färg eller nyans som får mitt hjärta att klappa lite extra, utan en ny sorts färg.  
Pure & original heter företaget som säljer denna revolutionerande matta kalkfärg. 
Som får väggarna att se grovt putsade ut. 
Svensk agentur för detta är ingen mindre än våra duktiga grannar uppe i Kungsbacka, Inspiratören 
eller Halmstad Färghus om man så vill. 
 
 
Jag älskar den fantastiska ytan och den betongliknande känslan som denna färg ger. 
De för tankarna till sydligare breddgrader där man ofta ser kalkade väggar, mmm....
 
 
Rufft tufft, men också mjukt och behagligt. Och de bästa av allt? 
Att jag snart får jag en sån här fin vägg här hemma, Jippie jippie :) 
 
Nu, en sista sväng i soffan för att suga ut de allra sista av helgen.
 
Natti natti och sov sött! 
 
 
 
1 jessika:

skriven

Ohhhh, jag blev oxå kär;) Finns det olika nyanser? OHHH Emma, varför har du inte talat om tidigare..hihi. Hur är färgerna annars? Spricker dem, fastnar päls? kan man torka av? kramar

Kommentera här: