Oturs dag.

Hallå därute i cyber!
 
Då var det fredag igen, och ny månad.
Februari smaka på de ni...
Förhoppningsvis lite roligare och piggare än sjukuari, som vi nu passerat.
 
Om jag inte visste bättre hade jag chansat på att de var fredagen den trettonde.
Ni vet en sån där fredag när allt kan gå fel.
Dagen började inte särskilt bra, inte för Malva iallafall...

 
Efter att ha flyttat runt och bytt sängar som värsta fruktsallad leken inatt,
vaknade lill-fisan kl 05:00
Hon och jag bytte därför våning och hoppades på att syskonen skulle sova vidare där uppe.
När väl Hedda hade somnat in gott igen, vaknade Malva på övervåningen och ville inte sova mer.
 
Hon fick därför ipaden och la sig tillrätta, noggrannt omstoppad.
Jag la mej bredvid och slöt ögonen i kanske 2 minuter, härligt!
tills PANG.
Malva tappade ipaden på näsan, näsblod och katastrofen var ett faktum.
Alla vaknade och ingen somnade om efter de, kan jag säga!!!
 
Oturen har liksom förföljt henne resten av dagen.
Hon snubblade på stan( 2 ggr ) och skrapade upp händer och knän.
Hon fastnade med fingret i papperskorgen,
och hon halkade omkull i mamma-pappa-barn leken och slog i rumpan.
 
Så idag har min lilla dramaqueen verkligen kunnat spela ut hela sitt register...
 
Nu hoppas jag på en lugn och skön kväll
gräsänka som jag är...
 
Kram på er!
 
 
 

Kommentera här: