Ris och Ros

Hej på er!
 
Idag vill ge dagens ris och ros.
Efter att ha lämnat barnen på dagis och lillan hos mormor,
hade jag inbokad tid hos min frisör Lena.
Alltid lika trevligt, man får gott kaffe serverat i vackra muggar, en bit choklad och lite frukt till de.
Lägg till mysig miljö, massa glossiga magasin och gulliga frisörer.
Kan inte bli bättre än så, Dagens ros till salong Ewas i Falkenberg :)
 
Dagens ris däremot går till den sura gubben i det gula huset vid dagis... morr!!!
 
 
 
När jag skulle hämta på dagis var det fullt på den tillhörande parkeringen och jag fick parkera på en tvärgata.
Om man ska vara självkritisk så kanske min parkering inte var helt optimal.
Det var ganska trångt men jag tog ändå hänsyn till garageuppfart,
utfarten från dagis och att bilar skulle kunna passera.
När jag lämnat bilen och gått ca 10 meter med Hedda i famnen,
hörde jag en äldre mans röst ropa argt efter mej:
Vad tror du att du sysslar med???
Jag vände mej förvånat om och såg att dörren till huset jag parkerat utanför stod på glänt och att en gammal man hytte med näven åt mej.... ( ja hytte på riktigt liksom...)
Chockad svarar jag vänligt att jag ska hämta mina barn på dagis,
och frågar om de är okej att jag står parkerad 10 minuter utanför hans hus.
 
Till min förvåning svarar han: I h-lvete heller, de är mitt hus.
Jag blir ännu mer förvånad, ursäktar mej och säger ännu vänligare att jag faktiskt står parkerad på gatan och att han kommer ut med bilen om han skulle vilja de, men att jag genast ska flytta mej.
Den sura bittra gubben fortsätter att de är ett j-vla sätt att parkera på gatan utanför hans hus, och ifrågasätter om jag är dum i huvudet.
 
Jag svär inombords men packar in Hedda i bilen igen, och ska precis köra därifrån när frun dyker upp i dörrspringan och frågar hur länge jag tänkt stå där.
- Ja ca 10 minuter.
Hon säger då att de är okej, men gubben fortsätter att mala på om att jag borde veta hut.
I ren protest åker jag därifrån och lagom hade blivit en ledig plats utanför dagis.
Men kom igen, de pratas om att dagens ungdom är ouppfostrade men sura pensionärer då???
Fy fäään säger jag!
 
Okej, nu piggar vi upp oss istället och något iallafall jag blir glad av är härliga färger.
Här kommer ett skepp lastat med pastell. Fina bilder från Miss Étoile's Vår/sommar katalog.
Ännu en gång, hatten av för dansk design.
 

Underbara pasteller och fina bruksföremål för den som gillar att baka och fixa i köket.

 
Fina kakfat, pappers sugrör med en liten humoristisk twist.
 
 
Bokstavsgirlanger, pom poms och allt annat som behös till vardag och fest.
 
Bilder: Miss Étoile's
 
 
Ha en riktig skön kväll vänner, misstänker att ni liksom jag ska kolla in Fotbollen.
Heja Sverige,
heja heja heja!
1 jessika:

skriven

Grrrrr. Att du kan behålla lugnet Emma??!!

Jag hör inte vad du säger, kom tillbaka när du har ngt vettigt att säga GUBBF-N!!!!

Hihi.. Men sån är ju jag Och det är inte det minsta bra. Som ett Terrier;)

Kramar

2 Lena o Ewa:

skriven

Åh tack goa Emma för fina sätt att skriva. Vi blev så glada!
Men vad gjorde vi om inte vi hade kunder som DU - positiv, inspirerande och varm.
Stor Kram!!!

Svar: Så lite så... de va ni mer än välförtjänta av :) Ha en fortsatt härlig helg!
Kram kram
Emma

Kommentera här: