Klassisk Midsommar

Long time no see...
 
Hej vänner!
 
Jag lever, jag har bara drabbats av bloggtorka/ tidsbrist/ energibrist.
Ja sista tiden har jag bara fokuserat på att hålla allt flytande, passa tider och tvätta.
Ja jag skojar inte... tvättberget växer sig högre än iallafall Billingeberget på nolltid här hemma. 
Min pappa har alltid sagt att "skitiga barn, är friska barn"
Stämmer den tesen kommer jag aldrig behöva vabba mer ;)
 
För mer än en vecka sedan firade vi ju midsommar.
Årets midsommar var en klassisk midsommar på alla sätt. Ja ni vet dans, sill, nubbe och REGN.
 
Vi hade packat våra picknick korgar och träffades hemma hos ett par vänner som bor sådär idylliskt på landet.
Flaggan vajade, barnen var finklädda med krans i håret och alla var glada.
 
 
Precis när vi skulle påbörja vår lilla vandring till närliggande gård för picknick och dans kring stången,
öppnade sig himlen och första regnskuren kom.
 
Men de gjorde inget, vi vuxna tog istället en fördrink och alla barnen röjde runt i lekrummet.
Snart sprack himlen upp och vi kunde promenera bort på knastriga grusvägar.
 
 
Malva och Niklas med ett stadigt grepp om picknick korgen, och Sigge hand i hand med sin bästis.
 
När vi var framme dukades picknick korgar och jordgubbstårta fram och även solen skymtades lite sporadiskt.
Barn i olika åldrar sprang omkring och lekte och allt va riktigt mysigt.
Dansen dröjde men till slut blev de dags, barn och mammor (vad hände med jämställdheten där...)
samlades kring stången och klämde alla i till små grodorna.
 
 
EN dans hann vi, sen öppnades himlen och regnet fullkomligt öste ner...
Alla fick vi springa till de uppsatta partytältet och ta skydd mot vädrets makter.
Bilarna hämtades och vi fick istället köra den grusiga vägen tillbaka...
Kalla och blöta var vi åter på ursprungsplats.
 
Men efter regn kommer solsken
Och ett par timmar senare kunde vi gå ut och leka lekar.
 
 
De blev en kamp mellan familjerna,
och jag vet inte om de va barnen eller vi vuxna som gick in för de mest...
Ingen guldmedalj till fam Boysen dock, men vi får finslipa formen till nästa år ;)
 
Jag hoppas ni alla runt om i landet hade en lika mysig midsommarafton som vi.
 
Idag är de dags för kalas igen.
Gamla farmor/ gamla mormor Iris fyller 90 år
Eller farmors mor om man ska vara korrekt ;)
Tänk att få bli 90 år...
lägg till frisk och humoristisk...
de måste vara få förunnat
 
 
 
Hipp hipp hurra för Iris ida´

 
Trevlig helg alla sköningar därute!
 
 
 

Kommentera här: