Tyst Hus

Härliga Fredag så kom du då äntligen...
 
Huset är helt tyst och städat, fast jag inte har städat sen igår kväll.
Ja alla småbarns familjer vet ju att ett skinande rent hem inte håller särskilt länge.
Leksaker hit, kläder dit och så lite matrester på de.
Men sen igår kväll har jag bara haft minstingen hemma och även hon ska snart lämnas bort.
Trots att man ibland inte önskar något hellre än att få vara själv, räcker de med par timmar ensam för att tycka att tystnaden känns jobbig, och man saknar dom små liven så hjärtat värker...
 
Jag knäppte av lite bilder i hallen som på morgonen såg så tom och fin ut. :)
Ingen vagn, inte hundra jackor utan 3 små söta ryggsäckar tillhörande 3 små lintottar.
Eller ja två lintottar, Hedda är ju faktiskt inte så ljus, än iallafall.
 
Ett par nya bilder har kommit upp i hallen sen snapshoten tidigare i höstas.
Och jag kan inte låta bli att snegla upp på dom varje gång jag går förbi, och le lite löjligt för mej själv...
 
 
Visst är dom fina Minikånken? Perfekt julklapp till en liten tjej eller kille kanske?
 
 
Nya gardiner till köket är beställda, men har inte kommit ännu.
Längtar efter att ta ner dom vita ljusa och murra till de, för en vintrigare känsla.
Självklart får ni se när de är på plats. ;)
 
Nähe nu måste de packas, Asia Spa väntar... Tjing tjing!
 
1 Malin´s Diner:

skriven

Men ert hem är ju bara så galet fint! som taget hur den finaste av alla magazine. Vilken bra smak du har i allt!

Kram Malin

Svar: Men tack tack tack, vilken komplimang den gör mej nästan generad...Idag har jag gjort julgodis och kände mej för en liten stund som dej Malin eller Leila :)

Stor kram!
Emma

Kommentera här: